Deze hebben vaak een gespecialiseerd programma voor de kinderen. Ze hebben ook bijgevoegde activiteiten voor hun lessen en ontwikkeling. Kleuterscholen begrijpen de speciale behoeften van de kinderen in alle aspecten. Het leerplan van deze scholen omvat studies en activiteiten voor de sociale, emotionele, taal- en alfabetiseringsontwikkeling van de kinderen.
De kosten van een dagverblijf zijn gewoonlijk lager dan die van een zuigeling. De kosten variëren echter naargelang de diensten die door de voorzieningen worden aangeboden. Meer dan de helft van de kosten bestaat uit de kosten voor de normale voeding van de kinderen, voedzame tussendoortjes en hun basisbehoeften. Er zijn kleine vergoedingen voor andere activiteiten in de dagopvang en voor apparatuur. De kosten omvatten ook de kosten voor het gebruik van de faciliteiten – de speelplaats, de gymzaal en slaapmatjes.
De centra bevinden zich meestal in de volgende gebieden: buitenwijken, parken, recreatiegebieden, scholen en kerken. Er zijn ook veel bestedingsruimten langs de snelwegen. Kinderdagverblijven worden voortdurend uitgebreid met activiteiten en moderne voorzieningen. Kinderdagverblijven bevinden zich soms ook op gesloten plaatsen zoals winkelcentra en openbare bibliotheken.
Gewoonlijk vindt de naschoolse opvang plaats in de crèche. Het hoofddoel van kleuterscholen is een kind voor te bereiden op een volledige en staatsopleiding, maar met minder middelen en meer plezier. Leerlingen kunnen er verschillende vaardigheden ontwikkelen, waaronder lezen, schrijven, schrijven met hulp, vergelijkingen oplossen, ontwikkeling van de fijne en grove motoriek, logisch denken en nog veel meer. Al deze positieve aanwijzingen tonen aan dat kleuterscholen een productieve en educatieve doelstelling hebben.
Elk kind heeft talrijke capaciteiten en leermogelijkheden. Maar sommige hebben ook bepaalde beperkingen. De leerkrachten van de kleuterschool onderwijzen de kinderen onder zorgvuldig gecontroleerde omstandigheden. Alle kinderen staan tijdens de lessen onder toezicht van hun leerkrachten en krijgen de aandacht die ze nodig hebben om te leren. Traditionele dagopvang zoals kleuterscholen zijn uiterst belangrijk voor ouders die willen dat hun kinderen academisch slagen. Het grote probleem met dit soort opvangcentra is de afwezigheid van een veilig kind en de verveelde leerlingen.
De regelingen die verschillende keren groter zijn dan de kinderdagverblijven nemen een groot deel van de ouderlijke middelen in beslag, vooral de kindersteunen. Tijdens die seizoenen zijn deze centra meestal overbevolkt en is de plaats te klein om aan de groeiende behoeften van de kinderen tegemoet te komen.
De afwezigheid van een veilig kind wordt vooral in dit soort kinderdagverblijven gevoeld. Bovendien zijn deze kinderdagverblijven onderworpen aan een dagelijks rooster dat voor kinderdagverblijven onmogelijk is om een dergelijke afwezigheid te beheren. De kinderen worden beroofd van hun academische, sociale en emotionele ontwikkeling omdat ze 24/7 in dergelijke scholen verblijven. Op deze leeftijd missen ze meestal de zorg die ze nodig hebben en de aandacht die ze nodig hebben om gemakkelijk en zelfstandig te kunnen volgen.
In werkelijkheid zijn het altijd speciaal de 140 kinderen die verstoken blijven van de plaats waar zij moeten wonen en de aandacht die zij nodig hebben om effectief te leren. Ongeveer zes miljoen mensen zijn betrokken bij de kinderopvang en meer dan 70% van hen zijn werkende moeders. Volgens het rapport heeft bijna elke werkende moeder wel een moeder of een bijzonder ouder kind dat naar een kinderdagverblijf is geweest.
Lees meer: