Beste babyvoeding

 

Introductie van fruit in hun dieet

Fruit in het algemeen en appels in het bijzonder zijn al vele jaren favoriet bij zuigelingen en hun ouders. Appels zijn voedzaam, geliefd bij baby’s en hun ouders, en daarom een ideale keuze wanneer een ouder op vakantie gaat of op reis. Appels zijn ook rijk aan vezels die essentieel zijn voor het bevorderen van een goede spijsvertering en het behoud van een gezond gewicht van een zuigeling. Vezels zijn belangrijk voor het behoud van de regelmaat. Daarom is het een goed idee om bij elke maaltijd appels te serveren. U kunt ook in stukjes gesneden appels als tussendoortje klaarmaken.

Wanneer appels in het seizoen zijn, aarzel dan niet om er zoveel te kopen als u kunt. Ze zijn aanzienlijk goedkoper dan tomaten, bananen en ander fruit, niet alleen omdat ze goedkoper zijn in aankoop, maar ook omdat je ze langer kunt bewaren. Als u niet meer weet hoe u een appel moet schillen, gebruik dan in plaats daarvan een glas plantaardige olie. Het is zo makkelijk als schillen en hé presto, klaar om te snacken!

Probeer ook het gebruikelijke diner van crackers, kaas en meestal vlees voor uw baby te vervangen door een veel gezonder alternatief. Maak bijvoorbeeld boterhammen met sardientjes voor baby’s of salade van babysla met geraspte kaas. Probeer eens baby worteltjes of rode en gele pompoen toe te voegen aan de sardientjes of zalm. Begin met baby worteltjes en dan kunt u experimenteren met andere groenten. Als je baby gewend is aan groenten, kun je overgaan op andere groenten zoals baby maïs, baby erwten, baby limabonen, baby bieten, enz.

Appels met melk

Appels zijn ook lekker met shakes en zonnebloempitten. Ze zijn ook gezond en vullend. Onthoud alleen dat rauwe appels niet zo gezond zijn als gekookte. En, schillen kunnen worden verwijderd voor het koken. Appels zijn ook een geweldige bron van vezels, dus ze zullen helpen je dikke darm te reinigen.

Appels met proteïnen

Je kunt ook experimenteren met het toevoegen van yoghurt of karnemelk aan appels. Yoghurt is ook gezond, dus je kunt experimenteren met vetarme en vetvrije melk. Sojamelk levert ons gezonde eiwitten en calcium. Het kan gecombineerd worden met magere kaas of room. Je kunt ook verse appels in het alternatief dippen.

Appels met snacks

Probeer, in plaats van de traditionele patat met chips, appels in schijfjes te snijden nadat ze van de grond zijn gekomen. Een ander alternatief is het eten van een hele appel met een beetje pindakaas. Pindakaas met rozijnen, kwark of appelmoes zijn gezonde tussendoortjes voor peuters. Vergeet niet om de schil van de appels te verwijderen voordat je deze snacks maakt.

Wanneer u uw peuter thuisbrengt, laat hem dan niet achter met een volle maag. In plaats daarvan, vul hun buikjes met verschillende soorten fruit. Begin met een fruitsalade bestaande uit druiven, kersen, bosbessen, sinaasappels en wat je nog meer kunt bedenken. Geef ze vervolgens een appel. Je kunt de appel in kleine blokjes snijden en er kaas overheen strooien. Je peuter krijgt zo de boodschap dat dit een gezond tussendoortje is. Geef je kind appelmoes in plaats van aardappelchips.

Als je wilt dat je kinderen gezonde snacks eten, ga dan geen junk food kopen. Als junk food de optie is die je hebt, koop dan veel biologisch en lokaal fruit en groenten. Geef je kind snacks die gezond zijn. U kunt ze fruit geven terwijl u ze het belang van opgroeien bijbrengt. Zo kunt u beginnen met uw campagne in de vroege kinderjaren om uw kinderen weg te houden van junk food.

Lees meer:

Babyhapjes

Groentehapjes

Gezonde Snacks Voor Diabetici

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *