Basisschoolmateriaal

 

Het leven van onze basisschoolleerlingen is gevuld met plezier en leren, waar leren echt wortel schiet. Materialen zijn nuttig voor de basisschool en inspireren kinderen om te zijn wat ze kunnen zijn.

Basisschoolmateriaal moet voor de leerlingen, ouders en leerkrachten belangrijk en zinvol zijn. Het moet basisschoolmateriaal zijn dat enig inzicht kan geven in de basisprincipes van onderwijzen en leren.

Bij het voorbereiden van leerlingen op de ESLmillenniumnorm is het belangrijk dat leerkrachten een goed begrip hebben van het onderwijs aan jonge kinderen. Hoewel het moeilijk is om het werkelijke kennisniveau van jonge kinderen te voorspellen, heeft SteamMath ontdekt dat kinderen tussen de 2 en 5 jaar een heel verschillend begrip hebben van het concept van het herhalen van een set van bekende informatie.

“Ik denk niet dat kinderen zich ten volle realiseren hoezeer ze afhankelijk zijn van hun leraren,” zei Constantine Jones, een counselor op de Albert Einstein Middle School. “Leerkrachten die grondig en rigoureus zijn, kunnen een grote rol spelen in het helpen van kinderen om te slagen.”

Jones gebruikt wat hij noemt een “transformatief ervaring” om studenten te helpen transformeren van onwetende naar zeer geletterde en gecijferd. Dit wordt gedaan door studenten te betrekken in zinvolle discussies en het gebruik van op onderzoek gebaseerde toetsen en quizzen.

“Ik gebruik een leesinventaris die is ontwikkeld door leraren in traceerbare leerplangebieden,” zei Jones. “Studenten beoordelen hun kennis en krijgen feedback waarmee ik de instructie op de juiste manier kan afstemmen.”

Jones zegt dat een goede maatstaf voor het begrip van een student is hoe goed hij instructies kan volgen, hoe goed hij problemen kan oplossen en hoe goed hij de informatie kan vasthouden die hem wordt geleerd. Een andere maatstaf is hun mate van interesse, en ze moeten geïnteresseerd zijn in het materiaal om het te kunnen leren. Daartoe hebben Jones en andere docenten een aangepaste beoordeling van de belangstelling ontwikkeld, waarbij gebruik wordt gemaakt van de rubric die voor elk hoofdstuk van het leerplan is opgenomen. Als een student een vraag helemaal beantwoordt waarvoor hij belangstelling heeft, verdient hij een hoge interessescore. Als hij de vraag fout beantwoordt, krijgt hij een lage interessescore.

“Er is een sterke correlatie tussen leerinteresse en prestaties in wiskunde,” zei Jones. “Als leerlingen geïnteresseerd zijn, is de kans groter dat ze vragen beantwoorden zoals ze zijn en dat ze vasthouden wat ze leren.”

Lees meer:

Lesmateriaal basisonderwijs

Basisschool Onderwijs

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *